Page 2 - lendavske_novice_2009-04
P. 2

OBČINA  KÖZSÉG

Po petdeseti obletnici
dvojezičnega izobraževanja

Dvojezično izobraževanje je proces, ki ga uspešno izvajamo že petdeset let. Ob praznovanju visokega jubileja
se je pokazalo, da imamo določene težave z razumevanjem ciljev in procesa dvojezičnega izobraževanja. Model,
ki smo ga razvili, se mora potrjevati z ustvarjanjem dobrih kadrov. Širšo veljavo bi dobil, če bi ga implementirali
tudi v drugih primerljivih okoljih Evropske unije.

    Dvojezično izobraževanje je v ev­      Osrednja slovesnost ob praznovanju 50. obletnice dvojezičnega šolstva
rop­skem merilu edinstven primer, ki       Központi rendezvény a kétnyelvű oktatás 50. évfordulója alkalmából.
se v našem okolju izvaja že petdeset
let. Edinstven je po tem, ker je Repu­     škodo. Močno bi se zožil krog tistih, ki    ciljev, ki naj bi jih v tem procesu dose­
blika Slovenija vzpostavila odlične po­    bi v tem procesu z veseljem sodelova­       gli. Osnovni cilj izobraževalnega pro­
goje za njegov razvoj in uresničevanje.    li. Namesto prisile in togosti je rešitev   cesa je pridobiti konkurenčno znanje,
Edinstven je tudi v tem, da ga vsa ta      v fleksibilnosti in motivaciji vseh so­     ki bo koristilo posamezniku in posre­
leta kreirajo in izvajajo pretežno kadri   delujočih. Zadovoljstvo udeležencev         dno celotni družbi. Temu generalne­
iz našega dvojezičnega območja.            tega procesa (učencev, dijakov, star­       mu cilju smo na dvojezičnem območju
                                           šev, delodajalcev) je pomembno meri­        dodali funkcijo ohranjanja jezika in
    Visoko obletnico je bolj kot pra­      lo psihološke plati tega vprašanja. In      kulture narodne skupnosti. S tem smo
znovanje, zaznamovala problematika,        zakaj spreminjati nekaj, s čimer je za­     pred petdesetimi leti pričeli ustvarjati
ki izhaja iz lokalne politične dimenzije   dovoljnih 80% anketiranih občanov?          pogoje in vrednote, na katerih danes
tega vprašanja. Proces dvojezičnega                                                    temelji Evropska unija. Konkurenčno
izobraževanja pa ima tudi in pred­             Razumevanje dvojezičnosti je odvi­      znanje, odprtost, odnos do kultur­
vsem druge dimenzije, kot so: strokov­     sno predvsem od razumevanja večdi­          ne dediščine in jezikov, tukaj živečih
no – pedagoške, sociološke, psihološke     menzionalnosti tega procesa in s tem        ljudi, je tisto, kar moramo še naprej
in ekonomske. Na strokovno – peda­         povezanimi cilji. Praznovanje je poka­      ohranjati in krepiti. Kredibilnost dvo­
goškem področju pričakujemo največ         zalo, da procesa ne razumemo povsem         jezičnega izobraževanja je potrebno
dilem, ker gre za proces, ki se neneh­     dobro, saj si ga po svoje lastijo institu­  vedno znova potrjevati in upraviče­
no razvija in izpopolnjuje. Medtem ko      cije in narodnostna politika. V bistvu      vati. Največja potrditev uspešnosti je
ima v vrtcu še izrazito sociološko di­     pa gre za interaktiven proces, v kate­      v odličnosti in številčnosti kadrov, ki
menzijo, se le- ta skozi osnovnošolsko,    rem sodelujemo vsi: učitelji, učenci,       končajo ta izobraževalni proces in se z
in s prehodom v srednješolsko izobra­      starši, gospodarstvo, negospodarstvo        veseljem vračajo v to okolje. Potrditev
ževanje, vse bolj približuje ekonomski     in enakovredno vsi tukaj živeči ljudje.     v širšem evropskem prostoru bi dobili,
kategoriji priprave mladih, da bi uspe­    Še več težav imamo z razumevanjem
šno stopili na trg dela. Prav zaradi tega
procesnega značaja, je potrebno omo­
gočiti dovolj fleksibilnosti celotnega
sistema v smislu njegovega izvajanja
na različnih nivojih izobraževanja.
Pomembna pa je tudi fleksibilnost v
kontekstu možnosti izbire učencev in
dijakov, za katere se ta proces izvaja. S
tem vstopamo v sociološko dimenzijo
tega vprašanja. Veliko življenjskih in
zgodovinskih primerov je pokazalo, da
je vsaka prisila v bistvu kontraproduk­
tivna. Tudi v primeru dvojezičnega iz­
obraževanja bi na daljši rok povzročila
   1   2   3   4   5   6   7