Page 11 - Lindua 6-7/2009
P. 11

intervjuji • interjúk, riportok



               dobro si poznala takratne popularne zvezde v svetu zabave   vrednosti. To niso bila ravno načela po zgledu aktualne
               in za vse nas si bila zanimiva, nekoliko nenavadna najstnica.   politike,  za  tisti  čas  so  bila  futuristična  načela,  ki  so
               Glede na opisano ni čudno, da smo pričakovali drugačno   se začela uveljavljati šele v današnjem globalnem sve-
               poklicno odločitev. Prepričani smo bili, da boš izbrala   tu,  ki  poudarja  jezikovno  raznolikost  in  večjezičnost
               igralsko, morda glasbeno pot.                      kot posebno vrednoto. Počutili smo se prikrajšani kot

                                                                  pripadniki  narodnosti,  poleg  jezika  okolja  smo  želeli
            Življenje v dijaškem domu je zgodba zase. Bili smo že   spoznati še druge, svetovne jezike in tako razširiti svo-
            nekoliko  resnejši,  a  še  vedno  rahlo  nagajivi.  Ker  mi   je kulturno obzorje. Pa žal ni šlo, razen nekaj ukorov.
            učenje ni delalo posebnih preglavic, mi je ostajalo veli-  Vendar smo pokazali, da znamo misliti z lastno glavo
            ko energije za druge dejavnosti. To so bili časi iskanja   in se postaviti za svoje ideale. Birokratski sistem tega
            identitete, časi, ko smo se želeli poistovetiti z znanimi,   ni prenesel, zato smo bili venomer na tapeti. A to je še
            nenavadnimi  osebnostmi.  Nekako  nisem  zmogla  biti   vedno bolje kot biti anonimen.
            povprečna, v ničemer. Brala sem tuje revije in tako do-
            bila vpogled v širši svet glasbe, filma, mode, književno-  Sledil je študij na ljubljanski univerzi, diploma profesorice

            sti in tudi politike. Na tihem sem želela postati igralka,   slovenskega jezika in književnosti. Povej, zakaj odločitev za
            vendar je med željami in stvarnostjo vedno velik prepad   jezikoslovje?
            (romantika), finančne okoliščine mi tovrstenga študija
            niso  omogočale,  štipendijo  pa  sem  dobila  za  povsem   Po končanem učiteljišču sem se odločila za študij slo-
            drugo študijsko smer, slovenistiko in germanistiko, to-  venskega  jezika  in  književnosti  ter  nemškega  jezika
            rej za študij jezikov. Jeziki so postali moja profesija in   in književnosti, študirala pa sem tudi poljščino. Zakaj
            ljubezen. V jezikih se skrivajo vsi zakladi sveta, naše   jeziki,  jezikoslovje?  Želela  sem  prodreti  iz  površinske

            mišljenje  se  uteleša  v  njih,  v  njih  sanjamo,  ljubimo,   strukture jezika v globinsko strukturo mišljenja in poj-
            umiramo, v njih vzpostavljamo stike in se sporazume-  movanja. V jeziku in z jezikom se dogajajo vse danes
            vamo. Meje mojih jezikov so meje mojega sveta – rahlo   tako popularne »zgodbe«. Z njim vplivamo na druge, iz-
            po Wittgensteinu.                                     ražamo sebe in svet okoli nas, v njem se odraža naša
                                                                  podoba sveta. Vse to so male skrivnosti, ki sem jih žele-
            Ostaniva še v srednješolskih časih, v Murski Soboti, ko smo   la odkriti in s pomočjo profesorjev na fakulteti se mi je
               kot osemnajstletniki veljali za drzne, morda preveč odkrite za   odprla pot v globino jezika, ki sem jo širila kasneje na
               tisti čas, gotovo pa nas je vodila tudi mladostna zaletavost,   podiplomskem študiju.
               ko smo pripravili »štrajk« pohod pred takratno zgradbo
               Zavoda za šolstvo in zahtevali, da bi se ob madžarskem   Vrnila si se v Lendavo in poučevala na srednji šoli. Dijaki

               jeziku učili še drugi tuji jezik, nemščino. Žal nismo uspeli.   pravijo, da si bila stroga, a si jih veliko naučila.
               Mislim pa, da so nas prikrajšali, saj bi se ob madžarščini kot
               jeziku okolja brez težav lahko učili tudi nemščino. Kako se   Zaradi štipendijskih obveznosti sem se morala vrniti
               spominjaš teh dogodkov?                            v Lendavo, na Srednjo kovinarsko šolo, kjer sem pou-
                                                                  čevala slovenščino in nemščino. Dijakom sem skušala
            To so bili tudi časi naše »revolucije«. Zagovarjali smo   posredovati čim več znanj in vedenj o jeziku, književno-

            načelo enakih možnosti in enakopravnosti oz. enako-   sti in kulturi ter jih oblikovati v pokončne osebnosti,


                                                                • 6-7/2009                                         11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16