Page 6 - Lindua 6-7/2009
P. 6

intervjuji • interjúk, riportok



            Mag. Gabriela Zver gabriela.zver@guest.arnes.si


            polkast plEs v dEžEli rizlinga


            intervju s pisateljem Štefanom kardošem, kresnikovim nagrajencem 2008


            Intervju s pisateljem je nastal je jeseni 2008. • Fotografije: Aljaž Kardoš




                                         Kresnikovo nagrado podeli vsako leto časnik Delo, in sicer za najboljši roman
                                         preteklega leta. V letu 2008 je to literarno nagrado prejel Štefan Kardoš, ki ga
                                         Lendavčani poznajo kot enega od profesorjev slovenščine na Dvojezični srednji
                                         šoli v Lendavi.

                                         Štefan Kardoš je leta 2003 že okusil, kaj pomeni biti eden od nominirancev za
                                         kresnika, ko je skupaj z Normo Bale ter Robertom Titanom Felixom izdal skupni
                                         roman Sekstant in se je kot soavtor uvrstil med ožji izbor nominacij. Z lastnim pr­

                                         vencem, romanom Rizling polka, mu je letos uspelo dobiti t. i. Delovo nagrado.


                                                               zaslepili za zlaganost, ki smo jo prisiljeni živeti, samo
            Prosim, predstavi svojo osrednjo literarno osebo v romanu.
                                                               da bi življenje nekako le teklo naprej po starih tirnicah.
            S katerimi eksistencialnimi vprašanji se ukvarja,
                                                               Dokler seveda resnica nepričakovano ne vznikne pred
            zakaj prav s temi?
                                                               nami kot zid, v katerega potem zaman butamo z glavo.

          Osrednji  lik  je  Cveto  Golja,  mlad,  uspešen  pomurski
                                                               Kako se rodijo tvoje literarne osebe? Andrej Hieng, na pri-
          vinogradnik, ki se zaljubi v barsko plesalko, Rusinjo.
                                                                  mer, je zelo rad opazoval okolico, si delal zapiske, če je srečal
          Cveto si zelo želi otroka, pa mu to nekako ni dano kar
                                                                  zanimive ljudi, posebneže, in tako ustvaril sintetične osebe.
          tako. Ko pa Rusinja končno zanosi, mu vaški zavistne-
                                                                  C. Zlobcu pa je razložil: »Kaj nismo zdavnaj ugotovili, da je
          ži vzbudijo dvom v očetovstvo. Cveto išče indice, ki bi
                                                                  prav vsako pisanje na neki način avtobiografsko? Kje bi sicer
          potrdili ali ovrgli sum, nazadnje vse kaže na mestnega
                                                                  jemali? /…/ Madame Bovary c'est moi … Ni kaj dodati!« Kako
          posebneža  Davida  Šveca,  človeka  z  ogromnim  »orod-
                                                                  si ti ustvaril svoje osebe? Koliko je pri tem prisotna kompo-
          jem«. V ozadju vsega pa je senca še nekoga tretjega, ki je
                                                                  nenta avtobiografskosti?
          vpet v romaneskno dogajanje. Temeljno vprašanje vseh

          omenjenih – pa še koga drugega v zgodbi – je vprašanje
          iskanja neke minimalne gotovosti in samogotovosti v   Pri pripovedništvu je najbrž potrebno eno in drugo, je-
          svetu iger in prevar. Ves čas goljufamo in smo goljufani,   mljemo pa tudi iz knjig, filmov in še od kod, odvisno od
          a tiščimo glave v pesek, kajti resnica – tako za goljufa   tipa pripovedništva in posamezne pisave. Res pa naj-
          kot za goljufanega – je neprijetna, pripravljenih imamo   brž je: ko veš, da zelo konkretno pišeš o samem sebi,

          tisoč izgovorov, samo da bi lahko pogledali vstran, se   je nekaj čisto drugega kot tedaj, ko pišeš o kakem od-

          6                                                     • 6-7/2009
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11