Page 7 - Lindua 4/2008
P. 7

Osebnosti • Személyiségek



            odpravil po nasvet kar k njemu domov. Stanoval je v   To spoštovanje si je utrdil v Novem Sadu, ko je v prizoru
            Nazorjevi ulici v Ljubljani. Ponudil mi je kranjsko klo-  s svečo moral pokazati nanjo in reči: »Tudi ta sveča ima
            baso, pripovedoval o sinu, ki je končal filmsko režijo in   v sebi živ ogenj.« Toda prav v tekmovalni predstavi je
            se izpopolnjuje nekje na tujem, igralstvo pa mi je resno   rekviziterka pozabila prižgati svečo, a Skrbinšek je to
            odsvetoval. Likovna akademija da je neprimerno boljši   opazil šele, ko je iztegnil prst proti sveči: Tudi ta sveča

            izbor. Še isto jesen sem kljub sprejemnemu izpitu na   … za delček sekunde je zastal, nato pa, kakor da se ni
            likovni akademiji in že opravljenemu prvemu kolokviju   nič zgodilo, gladko dokončal stavek … kadar gorí, ima
            na gradbeni fakulteti, že poslušal predavanja prav na   živ ogenj v sebi. Vsi smo mu potihem ploskali in nek
            AGRFT, sto metrov stran, preko ceste. Najbrž zato, ker   poseben duh je preplavil našo igro. V Slovenijo smo se
            je bilo prav tja najtežje priti.                      vrnili s Sterijino nagrado za ansambelsko igro.


              Opiši kakšno anekdoto iz študentskih dni!              Kaj je pomenil zate prihod v Lendavo? Nove izzive,
                                                                        morda zastoj v profesionalni rasti ali pa se s tem nisi
            Ojej, teh je veliko. Najburnejša leta mojega življenja.     posebej obremenjeval?

            Že v drugem letniku smo študenti začeli statirati v gle-
            dališčih. Po prvem sodelovanju v ljubljanski Drami v   Tovrstnih vprašanj sem bil v teh letih večkrat deležen,
            predstavi Dominika Smoleta Krst pri Savici sem dobil   a se sam z njimi nisem nikoli posebej ukvarjal. Moj pri-
            priložnost v Mestnem gledališču ljubljanskem.         hod v Lendavo je, po prvotnih namerah, resda bil le za-
            Dušan Jovanovič je režiral Hiengovega Osvajalca in    časnega značaja, neke vrste eksperiment v profesional-
            uvrstili smo se na Sterijino pozorje, najeminentnejši   nem in osebnem smislu, saj je Alenka želela pošteno
            jugoslovanski gledališki festival. Očeta, konkvistador-  odslužiti štipendijo, ki jo je prejela v zadnjem letniku

            ja, je igral pokojni Milan Skrbinšek, eden zadnjih no-  študija. Čeprav sem imel takrat možnost zaposlitve v
            silcev - recimo temu - patetične igre. Na njegov račun   kar treh slovenskih gledališčih, pa je bila ponudba, ki
            smo se mladi zabavali, vendar smo ga tudi spoštovali.   sem jo takrat prejel iz Lendave, tudi zame zanimiva,
                                                                  saj mi je omogočala nadaljnje sodelovanje tako v gle-
                                                                  dališču kot pri filmu. In zgodilo se je, da je kompromis
                                                                  dveh mladih ljudi na začetku njune profesionalne poti
                                                                  prerasel iz enega leta v življenje. “Krivci“ za to so prav
                                                                  gotovo čudoviti sodelavci, ki so postali tudi moji prijate-
                                                                  lji, neverjetno zagnano in ustvarjalno okolje, v katerega

                                                                  sem prišel, ter sama lokacija kraja (na križišču kultur-
                                                                  nih prestolnic Ljubljane, Dunaja, Budimpešte in Zagre-
                                                                  ba), ki mi je in mi še vedno omogoča hiter dostop do
                                                                  najprestižnejših kulturnih dobrin tega časa.


                                                                       Priznati moramo, da pomeni tvoje delovanje na
                                                                        kulturnem področju, še posebej na gledališkem, velik
                       Iz predstave Osvajalec (A. Hienga), 1970-71
                                                                        prispevek ne le v kulturnem življenju Lendave, temveč


                                                                • 4/2008                                            7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12