Page 8 - Lindua 4/2008
P. 8
Osebnosti • Személyiségek
tudi širše v pomurskem in slovenskem kulturnem zadnja predstava v mariborski Drami. Pri gledališču pa
življenju. »Seznam« gledaliških dogodkov je zelo bogat in sem vseeno ostal, a na drug način. Vedel sem, da bom
raznovrsten. Navedi, prosim, najpomembnejše mejnike v v okolju, kjer ni profesionalnega gledališča, lahko raz-
svojem bogatem kulturnem delovanju. vijal gledališko dejavnost le z usposobljenimi ljudmi.
Znanje je bilo potrebno prenašati na mlajše generacije,
Vse temelji na razumevanju sveta in volji po snovanju. zato je moje gledališko delo potekalo tudi v obliki stro-
Če se ozrem le na obdobje svojega življenja in dela v kovnega dela z mladimi, in sicer od vodenja republiških
Lendavi, imam občutek, da sem živel polno, intenzivno, seminarjev v Radencih, številnih tečajev in delavnic, do
nenehno sem »izostroval svoje vidno polje«, dajal vse od Pomurskega gledališkega studia in današnjega Art stu-
sebe. Pri tem so zagotovo mejniki, prelomnice, točke, dia, kjer se izmenjujeta in dopolnjujeta izobraževanje
do kod si lahko segel, točke, od koder si se usmeril v kaj in uprizarjanje predstav. Tu vidim potrebo okolja in
drugega itn. Vendar, če pogledam nazaj, se je vse med smisel vsega, kar počnem in - če ne zveni preveč pate-
seboj prepletalo. Bil sem v stanju delati tudi po deset tično - svojo profesionalno potrditev, s tem pa dokonč-
stvari in več naenkrat, vzporedno. Mejniki so pravza- no izostritev večjega dela mojega vidnega polja.
prav v tebi, v tvojem razmišljanju, pogledu, izostritvi.
Kje pa imajo mesto predstave, ki si jih v sedemdesetih
in osemdesetih letih pripravljal z nami ?
Te predstave so mi pri srcu. Nekako so nas zbližale, saj
smo ob njih zares uživali. Slutim po tem, kako se jih
vsi, ki smo sodelovali, spominjamo. Posebej še ideje, da
uprizorimo nekaj s tematiko iz naših logov. Drzno mi-
sel, da preprosto napišem tekst z vsebino, ki nas (ali
pa mene osebno) žuli, smo udejanili z igro Če ti luč ne
gori, parodijo na stremuštvo in politično povzpetništvo.
Večno aktualna tema, danes še morebiti bolj izrazita
kot v času socializma.
Recital o Prešernu
Še bolj zanimiva pa se mi zdi Oddaja v živo, kjer smo
Imaš prav, področje gledališča obsega glavnino moje- se v skečih zabavali na račun tistega časa, npr. pulje-
ga dela. Za to sem navsezadnje usposobljen, mar ne? nja sladkorne pese ali pa razprodaje rafinerije, ko se
Igranje v profesionalnih gledališčih sem na polovici nikomur še sanjalo ni, da bi se kaj takega sploh lahko
osemdesetih let opustil. Postalo je prenaporno. Preveč zgodilo. Je kultura zmeraj pred časom? Kdo ve. Gotovo
utrujen sem sedal ponoči v avtomobil in se vozil domov. pa je bolj občutljiva. Zamudili smo samo s predstavo
Ko sem z odprtimi očmi zapeljal na bankino ob cesti v Poplava, ker je med tem razpadla Jugoslavija in po osa-
Dolnjem Lakošu, tik pred ciljem, in je prav takrat na mosvojitvi to angažirano besedilo ni bilo več aktualno.
podobni nočni poti mlajši kolega Marjan Trobec izgubil Vsekakor bi ga moral predelati, vendar pa trenutno
življenje, sem sklenil, da bo Don Juan in Faust moja gnetem druga besedila.
8 • 4/2008